Hoog in Google, wat betekent dit precies?

glasvezel westerveld
Glasvezel Westerveld
1 maart 2018
Gemakkelijk glasvezel internet vergelijken
13 maart 2018
Show all

Hoog in Google, wat betekent dit precies?

Wanneer je als bedrijf meer omzet en/of bezoekers wilt generen is het goed om te kijken naar jouw positie in Google. Vergelijk jouw bedrijf met andere relevante bedrijven in dezelfde branche. Wat doen deze bedrijven om een plek in Google te creëren.  Het gebruik van zoekmachines is de laatste jaren natuurlijk erg gestegen en deze lijn blijft ook wel stijgen volgens de verwachtingen. Maar hoe speel jij hier als bedrijf op in en hoe kan jij een toppositie in Google bemachtigen?

Deze toppositie in Google bemachtigen is makkelijker gezegd dan gedaan. We splitsen deze toppositie op in twee manieren. SEO (Search Engine Optimization) en SEA (Search Engine Advertising). SEO, zoekmachine optimalisatie in het Nederlands, zijn de organische resultaten die voorkomen in Google. Hier hoeft niet voor betaald te worden maar het is een ingewikkeld en langdurig proces om hierbij een hoge ranking te verkrijgen. Toch is het erg belangrijk om zorgvuldig om te gaan met jouw zoekmachine optimalisatie en hier genoeg tijd aan te besteden. Wanneer je hoger in Google wilt komen moet je rekening houden met honderden factoren die soms lastig te handhaven zijn. Wanneer je zelf niet genoeg kennis in huis hebt is het handig om deze SEO uit te besteden aan een specialist. Daarnaast kan het uitbesteden ook handig zijn wanneer je wel genoeg kennis van SEO hebt. Een specialist is niet voor niets een specialist en kan nieuwe inzichten creëren waaraan je zelf nog niet hebt gedacht.

Wanneer we kijken naar SEA zien we dat deze hoge positie in Google makkelijker te bemachtigen is. Hier moet natuurlijk wel voor betaald worden en dit maakt het grote verschil in vergelijking met SEO. Wanneer je voor jouw advertentie het juiste bedrag per zoekwoord betaalt kun je direct bovenaan Google komen te staan. Dit kan dus direct zorgen voor meer traffic op jouw website. Het nadeel hiervan is dat het geen positie opbouwt voor de toekomst. Wanneer je de campagne stop zet vervalt deze positie weer en ben je niet meer terug te zien. Hierdoor is het belangrijk om SEO en SEA op de goede manier te combineren en deze krachten te bundelen.

Geef een reactie